EVWGV Oosthuizerweg 2018 04 18

Nou ja zeg........evodammer toch. Wat is dát nou voor een rare titel ?

Heb ik niet zelf verzonnen. Staat/stond op de brievenbus aan de Oosthuizerweg.
(ik heb er wel een paar cijfers uitgeretoucheerd)



Zullen we eerst vaststellen dat de puber (wiens hersencellen op die leeftijd maar aan
één ding kunnen denken en die wat opvoeding tekort is gekomen) er niks aan kan doen.
Zijn (het zijn altijd de jongetjes) driften zijn hem niet /niet echt aan te rekenen.
Of bent u nooit jong geweest ? Ook deze kliederaar wordt ooit een brave huisvader.

Maar zou zo'n medewerker van PostNL die de brievenbus leegt niet het besef hebben
om er melding van te maken bij hun onderhoudsdienst ?
Of is PostNL wat dit betreft ook een beetje 'hoerig' ?

Of degenen die een brief posten of langslopen en dit lezen.
Zijn die ook een beetje van 'het-doel-heiligt-de-middelen' ?
(het is gewoon een gleuf en daar moet je wat instoppen)
en 'de-randen-van-ons-fatsoen-zijn-soms-wat-rafelig' ?
(fatsoen is iets dat anderen moeten doen)

Als zoveel graffiti en wild-plak die onze leefomgeving ontsiert
maar waar we collectief omheen kijken.

Afgelopen zaterdag was het heerlijk weer
om even een uurtje te poetsen.




Carnavalsvereniging
'De Kraaien'
uit Oosthuizen
is weliswaar
een hele gezellige groep
maar het verschil
tussen hun posters
in onze
openbare ruimte
plakken
en ze weer
weghalen
is waarschijnlijk niet 'leutig' genoeg.

Over die mentaliteit
(ten koste van anderen
en zeker niet feestelijk)
wil ik nog wel eens
een carnavals-hit schrijven.

Alaaf Alaaf Alaaf.
Volgende keer
niet meer doen




Deze symbolen
(ik ben er niet zeker van
wat ze betekenen)
getuigen van maatschappelijk
sociaal politiek bewustzijn.

Het symbool rechts
is een vredesteken.
Hoe zich dat verhoudt
tot het symbool links
weet ik dan dus weer niet.

De boodschap die hier staat
is denk ik altijd goed.
Maar liever niet
op onze spullen.